organisatie volgens het
GIP Model
Om alle kinderen onderwijs op maat te bieden hanteert Het Mozaïek een bewezen organisatiemodel genaamd GIP. Hiermee kunnen we de filosofie van uniek samen leren in de praktijk toepassen. GIP betekent: Groeps- en Individueel gericht Pedagogisch en didactisch handelen van de leerkracht.
Ieder kind de aandacht die het verdient én nodig heeft!
Het werken met dit model geeft onze leerkrachten de gelegenheid om goed in te spelen op de verschillen in de klassen. Hierdoor heeft iedere leerkracht de mogelijkheid om instructie en begeleiding op maat te geven.
Voordelen van onze methode
Voorspelbaar
De organisatie van de school en het leerkrachtengedrag zijn voorspelbaar voor kinderen. Zo bieden we de nodige regelmaat en structuur aan in de lessen.
Zelfstandig
De kinderen leren zelfstandig te werken, plannen en omgaan met uitgestelde aandacht. Zo leren ze minder afhankelijk te zijn en eerst zelf na te denken en handelen.
Efficiënt
De leertijd van de kinderen wordt effectief gebruikt. Ze leren de beschikbare tijd zo praktisch en nuttig mogelijk in te vullen. Er gaat minder tijd verloren met wachten op hulp van de leerkracht.
Extra hulp
Door de GIP methode is er dagelijks extra leerhulp mogelijk voor individuele leerlingen of groepjes leerlingen binnen de klas. Zo wordt er waar en wanneer nodig altijd extra aandacht gegeven.
Ondersteuning passend per kind
Niveaugroep 1
instructie onafhankelijk
Instructie-onafhankelijke leerlingen: kinderen die zonder basisinstructie zelfstandig aan het werk kunnen. Deze kinderen krijgen de leerstof en instructie op maat aangeboden.
Niveaugroep 2
instructie gevoelig
Instructie-gevoelige leerlingen: kinderen die over het algemeen goed verder kunnen na basisinstructie, maar soms toch nog enige ondersteuning nodig hebben.
Niveaugroep 3
instructie afhankelijk
Instructie-afhankelijke leerlingen: kinderen die na de basisinstructie nog extra instructie nodig hebben.